Monday 11 April 2011

KeNaNgAn Di K.KiNaBaLu

Pertama kaliyer sampai di kaki Gunung Kinabalu..Aniq sewaktu usia 2thn..
ketika ini kabus mabusss..sejukkk..

di pintu Gate Gunung Kinabalu

berhenti seketika tuk bergambar..apalgi berenti tuk isi perut la..

seronok kenangan di K.K..sejuk..permandangan yg indah..
walaupun perjalanan yg jauh..tpi tidak memenatkn..jam 6.30 ptg di K.K..agak gelap..ketika mula2 sampai d K.K jam 6.30 ptg..agak jangal ar..bila tengok suasana di sana..mula gelap..kereta sewa telah lama tunggu..kami menuju ke rumah sewa abg ipar di Papar.
mekasih coz bgi kami semua tempat tdo..keesokkan pagi yer..aku bingkas bangun coz..cahaya d tingkap begitu terang..apalgi..lintang pukang la bangun..keluar tengok..brdesu-desu van sekolah..masih tak perasan lgi..d jam tangan pukul bape sbenar yer..nak tau bape?..jam baru 6.00 pagi..mak aii..aku ingatkn tdi dh trlambat bangun..jam 9 tdi..rupa2 yer pagi lgiii..hehehe..patut la..diaorg tak bangun2 lgi..coz waktu kami melalui d bandar K.K..aku akan memerhatikn setiap trademark & jalan2 d situ,senang klau2 aku nak keluar sndiri nnti..coz driver aku nih..tak akan ingat semua yang dia lalui..so..dari jauh aku trnampak mamat ni menyorong basikal utk melintas jalan..Aduyaiii..aku pun apa lgi terkejut..apasal mamat ni main lintas jew..sedangkn laluan kami sedang lampu HiJaU..pannjjatt aku..dengan senyum & selamba yer mamat tu lintas d hadapan kami..d tempat kite nih..kena tengok kiri kanan dlu baru mlintas..tpi d tempat diaorg ni..lain macam pulak..kita lak kena UtAmAkn dia dlu....Fuhhsss..sib baik tak langgar dia..
Kami sempat ke Pasar Filippino..pasar malam d K.K. kaki gunung Kinabalu & Pantai di Kudat..
Pantai yg cantik..bersih..air laut yg jernih ,seronok bermandi manda..sambil tu..aku memerhati d kawasan itu..ada beberapa rumah orang asli..anak2 orang asli sedang memerhatikan kehadiran kami....
K.K..aku akan datang lgi... 

0 comments:

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com